Keressen kulcsszóra
Történelmi kulcsszavak
állampolgári jog
demokrácia
emlékezés
életmód
forradalmi események
hősök
identitás
intervenció
kétpólusú világ
kultúra
megtorlás
pártállam
politika
szabadságharc
társadalom
vallás
Pedagógiai kulcsszavak
csoportmunka
forráselemzés
IKT
ismeretszerzés
kapcsolódási pont (nem történelem óra)
kommunikáció
kritikai gondolkodás
Foglalkozás témája | Évfolyam | Tantárgy | Letöltés |
---|---|---|---|
1956 gyermekszemmel | 8 | oszályfőnöki duplaóra emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kétpólusú világ,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,jelképek, szabadság, elnyomás, rombolás, küzdés, összefogás, egypártrendszer, többpárt rendszer, fegyveres felkelés,véleményformálás, okok-célok-következmények csoportosítása, résztvevők szándékainak összevetése |
|
Reflexió az 1956-os eseményekre, emlékekre és megemlékezésekre | 8 | osztályfőnöki emlékezés,forradalmi események,hősök,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az '56-os forradalom résztvevőinek megítélése a Kádár-rendszerben és a rendszerváltás után | 8 | Történelem emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956. október 23. előzményei és eseményei | 8 | Történelem forradalmi események,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
1956 a helyi történések alapján | 4 | Olvasás emlékezés,életmód,hősök,identitás,kultúra,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),rajz, technika, ének |
|
Az 1956.os forradalom előzményei | 12 | történelem, társadalom és állapmolgári ismeretek állampolgári jog,életmód,kétpólusú világ,pártállam,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,emocionális reakciók, kötődések kialakítása |
|
1956-ös forradalom | 8 | történelem állampolgári jog,demokrácia,életmód,forradalmi események,hősök,intervenció,kétpólusú világ,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Az 1956-os forradalom - összefoglalás | 12 | történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek demokrácia,forradalmi események,hősök,intervenció,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,vallás,csoportmunka,IKT,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Küzdelem a szabadságért - 1956 tükrében | 8 | Osztályfőnöki demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os forradalom | 8 | Történelem emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,szabadságharc,társadalom,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
Akkor most győztünk, ugye? | 12 | Történelem óra forradalmi események,hősök,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,kommunikáció,helyzetelemzés, empátia, történelmi fogalmak, improvizáció, drámajáték, jelenet, film, |
|
Az 1956-os forradalom kirobbanása | 12 | Történelem és állampolgári ismeretek demokrácia,forradalmi események,hősök,kétpólusú világ,pártállam,politika,szabadságharc,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,egyéni és páros munka |
|
'Pesti srácok' 1956 gyermekkatonái - Hogyan élték meg a forradalmat a pesti tizenévesek? | 8 | Osztályfőnöki óra emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os forradalom és szabadságharc eseményeinek láncolata képekben | 8 | Történelem forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,összefüggés-keresés |
|
Az 1956-os forradalom és szabadságharc feldolgozása | 8 | Történelem demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,kétpólusú világ,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Akadálypálya építése 1956 tükrében | 4 | testnevelés emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
"Találkozás" a forradalommal | 8 | Történelem és társadalmi ismeretek emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,társadalom,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Az 1956-os forradalom és szabadságharc | 12 | történelem demokrácia,forradalmi események,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 eseményei és miskolci vonatkozásai | 8 | Történelem demokrácia,emlékezés,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Az 1956-os forradalom | 8 | Osztályfőnöki óra demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Melbourne-i olimpia 1956 | 11 | Sporttörténet kultúra,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kritikai gondolkodás,sport |
|
1956. monori áldozatainak emléke | 6 | Osztályfőnöki óra emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
szakaszvizsga felkészítés - ünnepek | 10 | angol nyelv emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,vitakészség, szociális érzékenység |
|
Az 1956-os forradalom és szabadságharc közvetlen előzményei | 12 | Történelem demokrácia,kétpólusú világ,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os forradalom kiváltó okai, elindulása | 12 | Történelem emlékezés,forradalmi események,pártállam,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'56-os forradalom és szabadságharc | 10 | Osztályfőnöki demokrácia,forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
1956. október 23. | 8 | történelem pártállam,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
A Rákosi korszak | 8 | történelem állampolgári jog,demokrácia,életmód,kultúra,pártállam,politika,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,diktatúra, kommunizmus, személyi kultusz, elnyomás, tervgazdaság, államosítás, internálás, pártállam, ÁVH, kollektivizálás, tömegpropaganda, |
|
Az 1956-os forradalom és szabadságharc - összefoglaló óra | 8 | Történelem állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kétpólusú világ,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os forradadalom és szabadságharc (előzmények, kirobbanása és a fegyveres harc) | 12 | Történelem demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,intervenció,kétpólusú világ,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás,differenciálás |
|
összefoglaló, ismeretrendszerező óra | 12 | történelem forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
A forradalom kitörése | 8 | Történelem emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kétpólusú világ,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,- |
|
Az 1956. október 23. és november 4. közötti események (összefoglalás I.) | 8 | Történelem és állampolgári ismeretek (tanulásban akadályozott tanulók) emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956-os forradalom | 4 | Magyar irodalom, rajz emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,politika,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,forradalom, röpcédula, lyukas zászló, címer, |
|
Polikikai jelszavak | 8 | Történelem demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás,Kommunikáció, érvelés |
|
1956 | 8 | Történelem emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
Az 1956-os forradalom | 8 | Történelem demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,intervenció,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Esztergom forradalma - Sötétkapu | 8 | Osztályfőnöki óra demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,szabadságharc,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
1956 eseményei | 8 | Történelem állampolgári jog,forradalmi események,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os megemlékezés | 3 | Magyar nyelv és irodalom demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956. október 23. eseménytörténete | 8 | Történelem demokrácia,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,filmelemzés, párosmunka, fogalmak csoportosítása, képelemzés, térképelemzés |
|
1956: A magyar forradalom | 8 | Osztályfőnöki óra emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,IKT |
|
1956 A szabadságságért való küzdelem | 8 | osztályfőnöki óra emlékezés,forradalmi események,hősök,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,szabadság, elnyomás, hazaszeretet, |
|
1956 főbb eseményei | 12 | Történelem állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os forradalom és szabadságharc | 8 | Osztályfőnöki óra demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kétpólusú világ,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,Szerepvállalás, azonosulás, együttműködés |
|
1956 a helyi történések alapján | 4 | Olvasás demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,vallás,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-ról szóló plakátok feldolgozása színek és zene felhasználásával | 4 | Ének, rajz emlékezés,forradalmi események,kultúra,csoportmunka,kapcsolódási pont (nem történelem óra),érzelem, szenvedély, szomorúság, gyász, tűz, harc, fájdalom |
|
1950 -es évek hangulatának érzékeltetése | 4 | Magyar irodalom életmód,kultúra,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
56-os forradalom- részösszefoglalás | 8 | Történelem demokrácia,forradalmi események,hősök,intervenció,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os forradalom és szabadságharc. | 8 | Történelem emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
1956-os megemlékezés | 8 | Osztályfőnöki demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956. október 23. Forradalom és szabadságharc | 8 | történelem állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,intervenció,kétpólusú világ,pártállam,szabadságharc,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kritikai gondolkodás |
|
1956 | 4 | Olvasás forradalmi események,hősök,politika,forráselemzés,IKT,kommunikáció |
|
1956. okt. 23-ának eseményeinek rendszerezése | 8 | történelem demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,pártállam,politika,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os eseményekhez kapcsolódó tárgyalások - vita | 12 | történelem demokrácia,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kétpólusú világ,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os megemlékezés | 6 | Osztályfőnöki óra állampolgári jog,emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os forradalom és szabadságharc | 8 | Történelem emlékezés,forradalmi események,hősök,intervenció,pártállam,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'56-os forradalom és a sport kapcsolata | 12 | Testnevelés emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT |
|
A forradalom előzményei | 12 | történelem állampolgári jog,demokrácia,életmód,identitás,kétpólusú világ,kultúra,pártállam,politika,társadalom,vallás,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Szöveg feldolgozás: 1956. a helyi események tükrében | 4 | Olvasás emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,megtorlás,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 | 12 | Történelem emlékezés,hősök,identitás,megtorlás,pártállam,szabadságharc,forráselemzés,IKT,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
56-os forradalom | 4 | Magyar irodalom demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,ismeretszerzés |
|
A forradalom kitörése | 8 | Történelem demokrácia,forradalmi események,hősök,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
KLIKkelj '56-ra! | 7 | Küzdelem és játék emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,csoportmunka,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,net, web, mobol, qr-kód, okosterem, tablet |
|
Magyarország története 1945-től napjainkig | 8 | Történelem forradalmi események,hősök,intervenció,kétpólusú világ,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956. október 23-ai események | 4 | Magyar irodalom emlékezés,forradalmi események,identitás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956 október 23. eseményei | 12 | történelem emlékezés,forradalmi események,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
1956-os forradalom és szabadságharc évfordulójának megünneplésére készülés | 10 | Osztályfőnöki emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
A forradalom kirobbanása | 12 | történelem demokrácia,forradalmi események,hősök,intervenció,kétpólusú világ,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,térképolvasás |
|
1956 ESEMÉNYEK, FELDOLGOZÁSA A JÓZSEFVÁROS VONATKOZÁSÁBAN | 5 | Osztályfőnöki óra emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
A forradalom közvetlen előzményei és kitörése | 8 | Történelem demokrácia,forradalmi események,hősök,kultúra,pártállam,politika,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956. október 23-i események | 8 | Történelem demokrácia,forradalmi események,hősök,politika,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés |
|
Egy probléma megoldása egy adott informatikai eszköz kiválasztásával | 9 | informatika, rajz- és vizuális kultúra, történelem és állampolgári ismeretek demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,megtorlás,politika,szabadságharc,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kritikai gondolkodás,vizuális látás, térbeli látásmód fejlesztése |
|
1945 utáni magyar irodalom (1956) | 8 | Irodalom demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Megemlékezés az 1956-os forradalomról (ünnepi óra) | 5 | Osztályfőnöki óra emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Október 23., mint nemzeti ünnep | 4 | Erkölcstan emlékezés,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Könyvtárhasználat-1956-os események | 4 | Irodalom demokrácia,forradalmi események,hősök,identitás,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956.jelképei, tárgyai | 1 | fejlesztő foglalkozás nem beszélő autista gyerekek számára (7 fő) emlékezés,kultúra,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,finommotorika, relaxáció |
|
1956 - A magyar forradalom és szabadságharc | 8 | Vizuális kultúra emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,tantárgyi koncentráció; esztétikai nevelés; kompetenciák fejlesztése |
|
Politikai jelszavak | 4 | Magyar nyelv és irodalom emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
Magyarország a szovjet táborban | 8 | TÖTÉNELEM emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,intervenció,kétpólusú világ,megtorlás,politika,szabadságharc,csoportmunka,IKT,kommunikáció |
|
A mi házunk '56-ban | 8 | Történelem, osztályfőnöki óra, társadalomismeret, etika, tánc- és dráma emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956-os forradalom és szabadságharc | 8 | történelem forradalmi események,szabadságharc,csoportmunka,kritikai gondolkodás |
|
Bevezetés az 1956-os eseményekbe | 12 | Történelem demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kétpólusú világ,kultúra,pártállam,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
SZÖVEGSZERKESZTÉSI FELADATOK AZ '56-OS FORRADALOM TÜKRÉBEN | 8 | INFORMATIKA demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,politika,szabadságharc,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
1956 a művészetek tükrében | 8 | Magyar irodalom forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Komárom '56 tükrében | 12 | osztályfőnöki óra emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés |
|
Röplap készítés | 6 | osztályfőnöki óra emlékezés,hősök,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Október 23-i műsor előtti ráhangolódás | 5 | Osztályfőnöki emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,társadalom,csoportmunka |
|
A magyar forradalmat és szabadságharcot elindító események. Az óra röviden átfogja a tankönyv vonatkozó leckéjét, de nem tér ki annak minden részletére. Középpontjában az ellenállás, a hősiesség áll. | 8 | Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek emlékezés,forradalmi események,hős, hősiesség |
|
56-os megemlékezés | 7 | osztályfőnöki óra demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,kreatívitás, véleményalkotás |
|
Időutazás 1956 | 8 | Történelem emlékezés,forradalmi események,kultúra,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'Nem érti ezt az a sok ember,/ Mi áradt itt meg, mint a tenger?' (Márai Sándor: Mennyből az angyal, részlet) | 8 | Magyar irodalom emlékezés,életmód,forradalmi események,identitás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kommunikáció,nyílt végű feladatok; szociális kompetenciák; szövegértés; kreatív írás; |
|
1956 eseményei és következményei | 8 | Magyar irodalom emlékezés,hősök,identitás,kultúra,csoportmunka,forráselemzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 feldolgozása | 8 | Könyvtárhasználati ismeretek demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os forradalom a zene tükrében | 8 | történelem-ének emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Emigráció | 12 | Osztályfőnöki óra állampolgári jog,emlékezés,életmód,hősök,identitás,intervenció,kétpólusú világ,megtorlás,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,dilemma, hazaszeretet, gyökerek, út az ismeretlenbe, sorsfordulók |
|
1956 a résztvevők szemével KIP módszer | 8 | történelem állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
1956 | 4 | Olvasás forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os forradalom | 8 | történelem emlékezés,forradalmi események,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 | 5 | Osztályfőnöki óra emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,forgószínpad |
|
1956. október 23. eseményeinek feldolgozása csoportmunkában | 8 | Történelem és állampolgári ismeretek emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,együttműködés, kooperatív tevékenységek, nemzeti identitástudat formálása |
|
Jeles napok, ünnepek, 1956 | 4 | olvasás emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,szabadságharc,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Megemlékezés az 1956-os eseményekről | 8 | osztályfőnöki emlékezés,forradalmi események,identitás,megtorlás,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
3D modellezés TINKERCAD felületen (56-os kulcstartó nyomtatása) | 9 | IT Szakmai orientáció emlékezés,identitás,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),haza, államhatárok |
|
1956. alsó tagozatos szemmel | 4 | Magyar irodalom emlékezés,hősök,kultúra,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,ismeretszerzés |
|
Az 1956-os ellenállók budapesti gócpontjai | 12 | Történelem demokrácia,forradalmi események,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956. október 23-a eseményei | 4 | Olvasás demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Az iskolai ünnepség előkészítése | 12 | osztályfőnöki óra demokrácia,emlékezés,hősök,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kritikai gondolkodás |
|
Ráhangolódás osztályfőnöki órán | 11 | Osztályfőnöki emlékezés,életmód,identitás,intervenció,kultúra,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os forradalom és szabadságharc (osztályfőnöki óra) | 8 | osztályfőnöki óra emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,megtorlás,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Megemlékezés az 1956-os forradalom esztergomi eseményeiről | 5 | Osztályfőnöki óra emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
1956-os események (osztályfőnöki óra) | 8 | Osztályfőnöki óra forradalmi események,szabadságharc,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
A fiatalok szerepe 1956-ban | 8 | Osztályfőnöki óra állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,család,disputa módszer, |
|
Szabadság vagy elnyomás, diktatúra | 11 | Osztályfőnöki állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,hősök,intervenció,pártállam,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 diákszemmel | 8 | Történelem demokrácia,forradalmi események,hősök,intervenció,megtorlás,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Ráhnagolódás az 1956-os forradalommal kapcsolatos ünnepségre | 7 | osztályfőnöki óra demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kétpólusú világ,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os forradalom és szabadságharc eseménytörténete /okt. 23. - nov. 4./ | 12 | Történelem demokrácia,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),Kronológia, helytörténet, oral history |
|
1956-os forradalom | 4 | Technika emlékezés,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
56-os forradalom budapesti helyszínei | 12 | Osztályfőnöki emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,informatikai kompetenciák, szakértői mozaik |
|
Október 23-i ünnepség előkészítése | 8 | Osztályfőnöki emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,szabadságharc,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
Az 1956-os forradalom testközelből | 12 | Történelem emlékezés,forradalmi események,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,drámapedagógia |
|
1956 hétköznapjai | 8 | Osztályfőnöki állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,intervenció,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Hétköznapi hősök | 5 | Erkölcstan emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Megemlékezünk 1956-ról | 8 | Osztályfőnöki emlékezés,forradalmi események,identitás,kultúra,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,- |
|
Ellenálló csoportok bemutatása az 1956-os események tükrében | 8 | Történelem forradalmi események,hősök,identitás,kétpólusú világ,megtorlás,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
Emlékezés 1956 hőseire | 5 | Osztályfőnöki óra demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956-os forradalom és szabadságharc | 8 | Történelem demokrácia,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,kooperáció, topográfia, kronológia |
|
'56-os hősök a mai tinédzserek értelmezésében | 11 | osztályfőnöki emlékezés,hősök,identitás,megtorlás,társadalom,csoportmunka |
|
1956 az irodalomban - rendhagyó óra 90 percben | 8 | Magyar irodalom emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 | 12 | Történelem demokrácia,emlékezés,forradalmi események,identitás,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 a röplapokon | 10 | Informatika demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés |
|
56-os egri események | 8 | Osztályfőnöki óra emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os forradalom a kortárs zene tükrében | 6 | Magyar irodalom emlékezés,életmód,politika,szabadságharc,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,kooperáció, élménypedagógia, szövegértés |
|
Hazaszeretet, hősiesség 1956 példéján napjainkban | 8 | osztályfőnöki állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 | 9 | Osztélyfőnöki óra demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os röplap készítése pixel és vektorgrafikus eszközökkel | 12 | Médiaművészeti alapismeretek gyakorlat emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Megemlékezés 1956. október 23-ról, 'Lyukas zászló készítés' (dupla óra) | 1 | Rajz- és vizuális kultúra emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,jelkép |
|
Megemlékezés az 1956-s forradalomról és szabadságharcról | 8 | Osztályfőnöki demokrácia,emlékezés,forradalmi események,szabadságharc,csoportmunka,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Az 1956-os forradalom | 8 | Osztályfőnöki forradalmi események,hősök,megtorlás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Plakát tervezése 1956.október 23-i ünnepségre | 8 | Vizuális kultúra emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,csoportmunka,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Érzelmi viszonyulásom az 1956-os forradalomhoz | 12 | Festészet műhelygyakorlat emlékezés,hősök,identitás,kultúra,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,kompozíció, formavilág, színhasználat, szimbolikus ábrázolás, kiemelés,feszültség megteremtése,egyéni korrektúra, egyéni alkotómunka |
|
Forradalom helyszínei tegnap és ma | 12 | Vizuális kultúra demokrácia,emlékezés,forradalmi események,kultúra,csoportmunka,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os forradalom megjelenése a művészetekben | 12 | Művészetek hősök,kultúra,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956. október 23. (A tüntetés. A forradalom) | 8 | Történelem forradalmi események,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os forradalom első napjai | 8 | Történelem demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Az 1956.október 23-i forradalom emlékünnepe | 4 | Olvasás emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,politika,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,frontális munka ,individuális munka,drámajáték |
|
Az 1956. október 23-i forradalom emlékünnepe. A forradalom napjai (részlet) című olvasókönyvi szöveg feldolgozása. | 4 | Magyar nyelv és irodalom (olvasás) demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,Drámapedagógia |
|
Drámajáték zenei eszközökkel az '56-os események nyomán | 6 | Szolfézs forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,kommunikáció,improvizáció, |
|
Nemzeti ünnepünk 1956 | 8 | Erkölcstan emlékezés,forradalmi események,szabadságharc,csoportmunka |
|
Az 1956-os forradalom előzményei | 8 | Történelen demokrácia,életmód,kétpólusú világ,kultúra,pártállam,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956- Az 50-es évek öltözködési szokásai | 5 | Technika emlékezés,életmód,kultúra,szabadságharc,társadalom,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
Megemlékezés '56 - ról | 5 | osztályfőnöki emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Illyés Gyula: Egy mondat a zsarnokságról című vers feldolgozása | 8 | Magyar irodalom emlékezés,forradalmi események,identitás,megtorlás,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,drámapedagógiai eszközök |
|
1956. október 23-i forradalom | 4 | Olvasás emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956: forradalom és szabadságharc | 4 | Magyar irodalom emlékezés,forradalmi események,hősök,politika,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956 -os forradalom | 4 | Olvasás emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
1956 gyermekei | 8 | Osztályfőnöki emlékezés,életmód,hősök,identitás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,felelősségvállalás, hazaszeretet |
|
1956-a családi emlékezet tükrében | 8 | történelem állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,intervenció,megtorlás,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
Hétköznapi ellenállók | 8 | Történelem állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,hősök,identitás,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Emlékezzünk 1956-ra! | 4 | Osztályfőnöki emlékezés,forradalmi események,hősök,kétpólusú világ,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
1956 előzményei, külpolitikai kontextusa, forradalom, szabadságharc, megtorlás | 8 | osztályfőnöki óra demokrácia,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kétpólusú világ,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os forradalom előzményei, kiváltó okai | 12 | Történelem, társadalom és állampolgári ismeretek kétpólusú világ,pártállam,politika,társadalom,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
A forradalom kirobbanása , az október 23-i események | 12 | Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek forradalmi események,hősök,pártállam,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Október 23. | 12 | Történelem és állampolgári ismeretek forradalmi események,kétpólusú világ,pártállam,politika,szabadságharc,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Fejezetek egy forradalom történetéből (1956 - részösszefoglalás) | 12 | történelem emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 kémiája, tematikus hét keretében megtartott foglalkozás | 11 | kémia emlékezés,forradalmi események,politika,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés |
|
1956. október 23. megismerése | 5 | osztályfőnöki óra demokrácia,forradalmi események,csoportmunka,kommunikáció |