Egy pedagógus-továbbképzési program fontos célja, hogy a lehetőségekhez képest a legtöbb gyakorlati segítséget nyújtson a mindennapokbn végzett pedagógiai munkához. Nincs ez másként az olyan képzésekkel sem, amelyeknek középpontjában – mint az „1956 – A magyar forradalom a legújabb történeti kutatások tükrében” című képzés esetén – történeti események állnak. Az alábbi oldalon olyan óravázlatokat és projektterveket talál az érdeklődő, amelyeknek középpontjában az 1956-os tematika áll. A megközelítések ugyanakkor igen sokrétűek, nem kapcsolódnak pusztán a történelem tantárgyhoz. A kor életmódja, az események tükröződése a művészetben vagy a sajtóban, a nemzetközi események vagy egy-egy ember története éppen úgy egy-egy foglalkozás fókuszába kerülhet, mint a szigorúan vett eseménytörténet vagy életrajzi ismeretek.
Az óratervek egy-egy tanítási óra felépítéséhez adnak útmutatást, míg a projekttervek hosszabb idő alatt (több tanítási órát átfogóan vagy éppen tanórákon kívüli) megvalósítható módszertani ötleteket mutatnak be. Természetesen mind a tanítási órák, mind a projektek igénylik az aktív, alkotó közbeavatkozást: minden pedagógusnak az éppen oktatott csoporthoz szükséges igazítania az itt bemutatott ötleteket.
A vázlatokat a képzésen résztvevő pedagógusok készítették azzal a céllal és szándékkal, hogy Magyarország e fontos eseménynének oktatásához javaslataikkal, ötleteikkel hozzájáruljanak. Reméljük, a tisztelt érdeklődő megtalálja a munkáját leginkább segítő szakmai anyagokat!