Keressen kulcsszóra
Történelmi kulcsszavak
állampolgári jog
demokrácia
emlékezés
életmód
forradalmi események
hősök
identitás
intervenció
kétpólusú világ
kultúra
megtorlás
pártállam
politika
szabadságharc
társadalom
vallás
Pedagógiai kulcsszavak
csoportmunka
forráselemzés
IKT
ismeretszerzés
kapcsolódási pont (nem történelem óra)
kommunikáció
kritikai gondolkodás
Foglalkozás témája | Évfolyam | Tantárgy | Letöltés |
---|---|---|---|
Drámajáték a Széna téren | 10 | történelem, irodalom, ének, média, testnevelés, osztályfőnöki, erkölcstan/etika emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
56-os témanap | 4 | Életvitel, anyanyelv, ének, vizuákis kultúra, ember és társadalom. emlékezés,életmód,forradalmi események,kultúra,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
'56 gyermekszemmel-gyermekeknek gyremekektől. | 5 | történelem,magyar irodalom, ének-zene, vizuális kultúra,technika és életvitel emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,tablókészítés,közös éneklés,előzetes gyűjtőmunka,dramatizálás, empátia, |
|
1956 ÉLET-KÉP | 8 | Történelem, gazdasági és társadalmi ismeretek, magyar nyelv ésirodalom, médiaismeret, vizuális kultúra, ének-zene, testnevelés és sport; technika életvitel és gyakorlat; földrajz, erkölcstan, emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956 ünnepi műsorterv | 8 | Történelem, irodalom, rajz, technika, ének-zene, tánc, dráma demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,viselkedéskultúra, mozgáskultúra, együttműködési készség javítása, értékteremtés |
|
'50-es évek Törökbálinton - kalandozás a nagy - és dédszülők korában | 4 | történelem, magyar irodalom, földrajz, környezetismeret, rajz, ének - zene, informatika emlékezés,életmód,kultúra,társadalom,vallás,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,ünnepek,tájékozódás, forrásanyag gyűjtése |
|
1956.budapesti helyszínei - tanulmányi kirándulás előkészítése | 8 | Történelem, magyar nyelv-és irodakom, földrajz, rajz, idegen nyelv emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,megtorlás,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés |
|
Emberi sorsok az 1956-os forradalom tükrében | 8 | történelem szakkör emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),egyéni sorsok |
|
A MI '56-unk (A vér nem válik vízzé) | 8 | Földrajz, rajz és vizuális kultúra, technika és életvitel, ének-zene, testnevelés, erkölcstan, történelem, magyar nyelv és irodalom emlékezés,életmód,forradalmi események,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
A város, ahol először győzött '56 | 8 | történelem, magyar irodalom, rajz és vizuális kultúra, ének-zene emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
A IX. kerület hősei | 12 | történelem emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,intervenció,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os forradalom | 8 | Történelem emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kritikai gondolkodás |
|
56 5+6 szempontból | 8 | történelem, irodalom, rajz, földrajz, technika, angol nyelv, informatika, erkölcstan állampolgári jog,hősök,kultúra,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,kreatív gondolkodás |
|
Utcai harcok | 8 | Történelem, földrajz, rajz, technika, magyar nyelvtan, testnevelés, erkölcstan, informatika. emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,utcai harcok,együttműködés |
|
'Szívedben a múltad.' | 8 | történelem, tánc-és dráma, magyar irodalom, technika, média-és mozgókép ismeret, ének demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Út a forradalomig | 4 | komplex (anyanyelv, környezetismeret, ének, technika és rajz) emlékezés,életmód,kultúra,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956-os emlékhét | 8 | történelem, magyar nyelv és irodalom, matematika, informatika, vizuális kultúra, testnevelés, ének-zene, mozgókép és médiaismeret, földrajz demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,interjú, dilemma-kávéház, |
|
Velünk élő történelem | 8 | Rákosi-korszak életmódja életmód,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Forradalom Miskolcon | 8 | Történelem, Magyar irodalom, Osztályfőnöki óra emlékezés,forradalmi események,hősök,intervenció,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'Lelkes Géza' naplójából (...részletek) | 8 | Osztályfőnöki-, történelem-, informatika óra emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Találkozunk a Corvin-közben | 8 | Ember és társadalom, művészet, anyanyelv életmód,hősök,kultúra,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,Pesti srácok,drámapedagógia |
|
1956 eseményeinek feldolgozása tinédzser szemmel | 8 | történelem és állampolgári ismeretek, informatika, ének-zene, mozgóképkultúra és médiaismeret, magyar nyelv és irodalom emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Így éltünk az 50-es években | 8 | történelem, magyar irodalom, földrajz, rajz, ének-zene, testnevelés, technika állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Aranycsapat, a sportolók élete, sorsa 56-ban | 5 | magyar nyelv és irodalom, történelem, testnevelés, informatika, vizuális nevelés emlékezés,életmód,identitás,megtorlás,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,sportélet,tájékozódás térben és időben |
|
Vegyük vállunkra a Corvin közt! (Interaktív megemlékezés 1956-ra) | 8 | történelem, magyar nyelv, földrajz, mozgóképkultúra és média ismeretek, rajz és vizuális kultúra emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Hétköznapi hőseink | 8 | Történelem és állampolgári ismeretek, magyar nyelv és irodalom, vizuális kultúra, földrajz, médiaismeret, informatika, technika. emlékezés,forradalmi események,hősök,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
A hétköznapi élet 1956-ban | 4 | magyar nyelv és irodalom; vizuális kultúra, életvitel és gyakorlat, ének-zene, környezetismeret; Tanórán kívüli tevékenységek állampolgári jog,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,politika,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,gyűjtőmunka, kutatómunka, tanulmányi kirándulás, |
|
1956 a 8.c osztály szemével | 8 | osztályfőnöki emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kultúra,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,történelmi kulcsszavakhoz: helyszínek |
|
Vesszen az önkény, éljen a törvény! | 12 | Történelem és állampolgári ismeretek, Művészetek emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,megtorlás,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,Iskolai megemlékezés |
|
1956-os megemlékezés a diákok szervezésében | 11 | történelem, magyar nyelv és irodalom, mozgókép és médiaismeret emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás,tanulói aktivitás, előadói készségek, |
|
1956, te csillag! | 8 | történelem, magyar nyelv és irodalom, ének-zene, rajz és vizuális kultúra, testnevelés, földrajz, matematika, mozgókép és médiaismeret, informatika, dráma állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,identitás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Iskolai ünnepi megemlékezés | 8 | Nem releváns. emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
A pince - színdarab | 9 | történelem, magyar nyelv és irodalom, dráma és tánc, ének-zene állampolgári jog,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,szabadságharc,társadalom,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,családtörténet, disszidálás, osztályharc |
|
Általános iskolai ünnepi műsor Október 23. | 8 | magyar nyelv és irodalom, történelem, ének-zene, médiaismeret emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,kapcsolódási pont (nem történelem óra),Utóélet, Helytörténet |
|
'56 gyermekszemmel | 7 | magyar nyelv és irodalom, vizuális nevelés, technika, történelem, ének emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,társadalom,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
'56-os barangolás Hajdúnánáson | 8 | történelem, magyar, földrajz, művészetek demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os események gyermekszemmel | 8 | történelem, testnevelés, vizuális kultúra, informatika, magyar nyelv és irodalom, ének-zene emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),roma tanulók |
|
1956 MEGJELENÍTÉSE A TUDOMÁNYTERÜLETEK, KOMPETENCIÁK FIGYELEMBEVÉTELÉVEL | 8 | HUMÁN ÉS REÁLTANTÁRGYAK állampolgári jog,forradalmi események,intervenció,kultúra,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 októbere | 8 | magyar történelem a 20. században. emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,politika,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956. október 23.-i ünnepi műsor | 8 | történelem emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,megemlékezés |
|
Emlékezzünk hőseinkre | 8 | Történelem és társadalomismeret, Magyar nyelv és irodalom, Rajz, Ének zene állampolgári jog,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
56 velünk él | 8 | történelem, rajz, testnevelés, magyar, informatika, matematika, ének emlékezés,forradalmi események,hősök,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Múltunk a jelenben | 8 | történelem, művészettörténet, vizuális kultúra, mozgókép és médiaismeret, tánc és dráma emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,csoportmunka,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,bátorság, összefogás, összetartozás, véleménynyilvánítás, büszkeség, magyarság |
|
'Üsd, vágd, nem apád!' | 12 | Történelem és állampolgári ismeretek, etika forradalmi események,hősök,csoportmunka,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,röplap, |
|
Emlékezés 56 hőseire | 8 | történelem, ének-zene, magyar irodalom, rajz/ technika, erkölcstan, hon-és népismeret demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,szabadságharc,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,témahét, családi ereklyék, interjú, |
|
1956 testközelben | 8 | történelem, magyar irodalom, ének-zene, rajz, informatika, állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'56 - visszaemlékezések tükrében | 11 | Történelem, etika, esztétika, zene, média emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,társadalom,vallás,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,generációk találkozása, élő történelem, szemtanú, kutatómunka, érzelmek, |
|
Éljük át együtt 56-ot! | 8 | Tetnevelés, Drámajáték, Biológia, Média, Matematika, Technika, Rajz, Magyar irodalom, Magyar nyelvtan, Kommunikáció, Történelem, Erkölcstan forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,dramatizálás, vetélkedő, csoportforgó, állomások, |
|
Harc | 8 | ember és társadalom, vizuális nevelés szabadságharc,csoportmunka,IKT,sport, film |
|
Brahi vagy hőstett? | 12 | Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek, etika, tánc és dráma emlékezés,hősök,megtorlás,csoportmunka,IKT,kommunikáció,kritikai gondolkodás,hős, hőstett, érvelés, vita, |
|
'56-os akadályverseny | 8 | történelem, testnevelés, földrajz demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,szabadságharc,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 hete | 8 | interdiszciplinális emlékezés,életmód,hősök,kultúra,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kreativitás |
|
56-os forradalom gyermekszemmel | 4 | tanórán kívüli munka állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,megtorlás,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
A médiaműfajok gyakorlati alkalmazása az 1956-os események tükrében | 9 | média és kommunikáció emlékezés,forradalmi események,hősök,intervenció,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,média |
|
1956 a lakóhelyemen | 8 | irodalom, történelem, vizuális kultúra, informatika, médiaismeret emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,helytörténet, interjú |
|
Az 1956-os salgótarjáni események | 12 | történelem, helytörténet demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,intervenció,kétpólusú világ,kultúra,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kritikai gondolkodás |
|
'Mi is az utcán voltunk' | 11 | történelem, tánc és dráma, mozgókép- és média ismeretek, irodalom, ének-zene emlékezés,forradalmi események,hősök,intervenció,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,Kreativitás fejlesztése, együttműködés, önálló munka, meglévő ismeretek mozgósítása |
|
Pisti egy napja a forradalom idején | 12 | Interdiszciplináris (Történelem, irodalom, magyar nyelv, művészetek, informatika, dráma) demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kétpólusú világ,kultúra,pártállam,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os forradalom hősei | 12 | történelem, irodalom, földrajz, média, hittan demokrácia,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
A mi ötvenhatunk | 12 | történelmi események, források, gyűjtőmunka, kiállítás emlékezés,életmód,kultúra,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Egy kis nép nagy napjai - 1956 | 8 | Történelem és állampolgári ismeretek - tantárgyi koncentráció: ének-zene, vizuális kultúra, technika, erkölcstan, informatika, magyar nyelv és irodalom demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,intervenció,kétpólusú világ,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Játszd újra! '56 | 12 | Osztályfőnöki óra forradalmi események,hősök,kultúra,pártállam,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Hősgenerátor | 8 | Történelem, média, állampolgári ismeretek, magyar nyelv és irodalom, könyvtárismeret emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956 októbere gyerek szemmel | 8 | történelem és társadalomismeret, erkölcstan, vizuális kultúra emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os emigráció | 8 | történelem, földrajz, matematika, magyar nyelv és irodalom, ének, technika, rajz, erkölcstan, testnevelés emlékezés,életmód,forradalmi események,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,beilleszkedés, elfogadás |
|
Vetélkedő-1956 alsó tagozatosoknak | 4 | Az 1956-os események, jelképek emlékezés,életmód,hősök,szabadságharc,csoportmunka,ismeretszerzés,kommunikáció,tapasztalat, fogalommagyarázat, forradalom, hazaszeretet, ünnep, jelképek |
|
Időutazás az ötvenes évektől 1963-ig | 8 | történelem, magyar, osztályfőnöki, ének, rajz, testnevelés, erkölcsktan, dráma állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,intervenció,kétpólusú világ,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Dicsőség '56 hőseinek | 8 | osztályfőnöki órák emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
Helytörténeti '56-os bemutató. | 8 | '56-os események a lakóhelyünkön demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,Politikai Foglyok Szövetségének helyi szervezete, megtorlás, emigráció. |
|
60 éve történt... | 8 | Ember és társadalom demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kritikai gondolkodás |
|
'Egy nép kiáltott' /Márai Sándor/ -- Az 1956-os forradalom-és szabadságharc emlékezete | 8 | történelem, magyar irodalom, hon-és népismeret, rajz, ének - zene, informatika, médiaismeret emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os ünnepi műsor | 8 | történelem,irodalom,média,ének-zene,technika,tánc és dráma demokrácia,emlékezés,forradalmi események,kultúra,szabadságharc,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
Olimpia 1956 | 7 | történelem, testnevelés, magyar nyelv és irodalom, vizuális kultúra, informatika, földrajz demokrácia,emlékezés,identitás,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
1956 a család/ismerősök emlékezetében | 12 | történelem, magyar, osztályfőnöki emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kultúra,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Forgatókönyv Az 1956. október 23-i ünnepségre | 8 | Történelem demokrácia,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),ünnepi műsor |
|
Témahét-1956. október 23. | 8 | történelem, rajz, ének-zene, testnevelés emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,politika,szabadságharc,társadalom,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulójának emlékére (iskolai megemlékezés) | 12 | történelem, irodalom, ének-zene, média, dráma, állampolgári ismeretek, etika állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,megtorlás,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,érzelmi intelligencia fejlesztése |
|
1956 és Sztálinváros (molino-projekt) | 12 | történelem, magyar, informatika, grafika emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kultúra,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'56-os múzeumszoba - projekt délután | 8 | tanórán kívüli emlékezés,életmód,forradalmi események,politika,társadalom,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás,múzeum, játék |
|
1956 plakátjai | 5 | Osztályfőnöki és rajz. demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,produktum készítése |
|
A Délmagyarország című napilap 1956-os emlékszámának szerkesztése | 12 | Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek emlékezés,életmód,forradalmi események,kultúra,politika,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
A(k)kor és most | 10 | Hon és népismeret (KNOAP) emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,összehasonlító elemzés |
|
Ó azok az ötvenes évek - múzeuma ma | 4 | Matematika, magyar, technika, rajz, környezetismeret, ének-zene, testnevelés emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,társadalom,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os iskolai megemlékezés | 8 | történelem emlékezés,forradalmi események,szabadságharc,csoportmunka |
|
'56-os ünnepi műsor általános iskolások számára | 8 | történelem, magyar irodalom emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,politika,szabadságharc,vallás,forráselemzés,ismeretszerzés,kritikai gondolkodás |
|
1956, a diákok forradalma | 11 | Történelem, magyar nyelv és irodalom, ének-zene, földrajz, vizuális kultúra, demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Fegyveres ellenállás | 12 | Történelem és állampolgári ismeretek emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés |
|
1956 60 év távlatából | 8 | történelem, magyar, informatika, rajz technika emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
'56 földön és levegőben | 6 | Komplex: magyar irodalom, nyelvtan, történelem, nép- és honismeret, ének-zene, rajz és vizuális kultúra, méiaiismeret, technika, földrajz emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,politika,társadalom,csoportmunka,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kreativitás, empátia, összetartozás |
|
Az 1956-os forrdalom eseményei a facebook szűrőjén keresztül | 12 | történelem emlékezés,forradalmi események,identitás,társadalom,csoportmunka,IKT,kommunikáció,Rekonstrukció |
|
Egy város '56 jegyében (Salgótarján) | 11 | történelem, magyar nyelv és irodalom, mozgóképkultúra és média ismeret, informatika, vizuális kultúra, tánc és dráma demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,pártállam,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Sortűz Salgótarjánban - 1956. december 8-án | 11 | Történelem, magyar nyelv és irodalom, mozgóképkultúra és médiaismeret, vizuális kultúra demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'56-os gyermekekről mai gyermekeknek | 8 | történelem, magyar irodalom, vizuális kultúra, osztályfőnöki órák emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kétpólusú világ,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
Forradalmi projekthét az általános iskolában | 8 | olvasás,fogalmazás, ének, rajz és vizuális kultúra, történelem, magyar irodalom, tánc és dráma, egészségtan, informatika emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás,Drámapedagógia, tapasztaláson alapuló ismeretszerzés |
|
'A mi forradalmunk' | 8 | Történelem emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás,interjú, kiállítás, kirándulás |
|
'56-os projekthét a Szombathelyi Zrínyi Ilona Általános Iskolában | 8 | történelem, rajz, erkölcstan, magyar irodalom, angol, technika, kémia, informatika, hon- és népismeret, helytörténet emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
A KÁRPÁTHYÉK LÁNYA | 8 | történelem, magyar nyelv és irodalom, ének-zene, rajz emlékezés,életmód,forradalmi események,identitás,kultúra,megtorlás,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,szövegalkotás |
|
56 KOCKAKŐ | 8 | történelem, magyar, ének-zene, testnevelés, erkölcstan/etika, honismeret, osztályfőnöki életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 sokszínűsége | 12 | történelem, magyar nyelv és irodalom, ének-zene, filmművészet állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,vicc, Irodalmi Újság, sláger, interjú, dokumentumfilm, játékfilm |
|
1956 enlékezete | 12 | -történelem emlékezés,életmód,forradalmi események,identitás,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
56 gyerekszemmel | 4 | Magyar irodalom, ének-zene, rajz és vizuális kultúra. dráma és tánc, erkölcstan, hon, -és népismeret demokrácia,emlékezés,életmód,hősök,identitás,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,érzékenyítés |
|
1956, Dioráma | 11 | Történelem, (társadalmi ismeretek), ének-zene, vizuális kultúra, technika-életvitel emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,Életkép, múzeum |
|
Az 56-os forradalom egy nyolcadikos szemével - ünnepi műsor | 8 | történelem, helytörténet, irodalom, zene, médiaismeret, informatika, földrajz, emlékezés,forradalmi események,hősök,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,helyszínek |
|
Az én '56-om - interaktív kiállítás (http://vaol.hu/hirek/1956-a-gepipari-szakkozepiskolaban-alaposan-folkeszultek-a-jubileumra-1796141) | 11 | ember és társadalom, művészetek állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Enyém lesz '56 | 8 | ember és társadalom emlékezés,hősök,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,interjúk és előadások |
|
Megemlékezés 1956-ról | 4 | magyar nyelv és irodalom emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Nyomozás Schwartz Lajos, 1956-os szegedi áldozat ügyében | 8 | történelem, irodalom demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Budapest és a vidék forradalma | 12 | Ember és társadalom állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,intervenció,megtorlás,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Ferencváros a forradalomban | 8 | Osztályfőnöki óra emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),történelem, magyar irodalom, hon és népismeret |
|
Időutazás az 50-es évekbe - A tízéves korosztály érzelmi felkészítése az ünnepségek tudatos megélésére | 4 | Magyar, környezetismeret, ének, technika, rajz életmód,hősök,identitás,kultúra,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os események Zalaegerszegen és környékén | 12 | Ember és társadalom demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,intervenció,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,Zalaegerszeg; párhuzam; vidék; interjú; |
|
Küzdj a szabadságért! | 8 | történelem, testnevelés, művészetek, földrajz, magyar nyelv és irodalom állampolgári jog,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Témanap az 56-os megemlékezés alkalmából | 8 | történelem, irodalom, vizuális nevelés, ének-zene, dráma és tánc demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Utazz velünk '56-ba! (Október 23. ünnepséget megelőző ráhangolódás) | 3 | történelem, magyar irodalom, ének-zene, erkölcstan, testnevelés, rajz és vizuális kultúra ismeretszerzés,alsó tagozat 3-4. osztály |
|
Budapest utcáin 1956-ban | 8 | dráma, történelem, irodalom emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Ítéletlenül | 12 | Ember és társadalom állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,kétpólusú világ,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,internálás, internálótábor, zsarnok-áldozat |
|
1956 Esztergomban | 12 | digitális technikák alkalmazása a helytörténet tanításában állampolgári jog,emlékezés,életmód,forradalmi események,megtorlás,vallás,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció |
|
A családi harmónia, és a forradalmat követő terror közötti feszültségek megjelenítése | 8 | történelem, irodalom, ének--zene, média, dráma, technika, osztályfőnöki emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
'...megcselekedtük , amit megkövetelt a haza.' | 8 | 1956-os események országos és helyi vonatkozásai emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Megyés Játék - Téma: 1956. | 8 | történelem, rajz és vizuális kultúra, egészségtan, magyar, testnevelés, tánc és dráma állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956. október 23. Iskolai megemlékezés forgatókönyve (8-12 évfolyamon) | 11 | történelem, magyar nyelv és irodalom, tánc és dráma, rajz és vizuális kultúra, ének-zene demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),1956. október 23. |
|
Így történt 1956. október 23. | 8 | teljes tantárgyi és tantárgyközi koncentráció demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,közösségi program, élményszerű oktatás |
|
'56-os mátrix. | 8 | Történelem, média- és mozgóképismeret; sporttörténet; technika; rajz; ; magyar nyelv; irodalom. emlékezés,hősök,kultúra,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
'Csapataink harcban állnak' | 12 | történelem, etika, dráma állampolgári jog,demokrácia,forradalmi események,kultúra,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kommunikáció,kritikai gondolkodás,drámapedagógia |
|
Október 23-i ünnepi általános iskolai műsor készítése és előadása | 8 | Történelem társadalom- és állampolgári ismeretek emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'56-os emlékműsor - Megemlékezés Misley Emeséről | 8 | történelem, hon-és népismeret, etika, osztályfőnöki emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,pártállam,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,hősi halott, várostörténet |
|
1956-os forradalom 60. évfordulójára készített színdarab | 7 | Történelem, Magyar irodalom, Ének-zene, Tánc és dráma, Hit - és erkölcstan, Osztályfőnöki emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,kapcsolódási pont (nem történelem óra),iskolai műsor, közösségformálás |
|
Egy nép azt mondta: Elég volt! - 1956-os emlékműsor | 8 | történelem, magyar irodalom, ének-zene, vizuális kultúra, médiaismeret emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,szabadságharc,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Megemlékezés '56-ra 1-4. évfolyamon | 3 | Rajz, irodalom, ének, környezetismeret, testnevelés emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,csoportmunka,ismeretszerzés |
|
Nem tanulják, mégis ünneplik. | 6 | történelem, hon- és népismeret, rajz és vizuális kultúra emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956 emléke | 6 | történelem emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Egy hét '56 | 8 | történelem, magyar irodalom, ének-zene, testnevelés, vizuális kultúra emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os emléknap | 8 | Történelem, magyar, osztályfőnöki emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956 műsor | 8 | történelem, magyar nyelv és irodalom, ének zene, rajz, testnevelés, informatika, matematika emlékezés,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
'56 gyermekszemmel | 7 | Osztályfőnöki - Vizuális kultúra - Magyar nyelv és irodalom - Informatika emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
1956 | 8 | Magyar irodalom, ének-zene, rajz-és vizuális kultúra, testnevelés, földrajz emlékezés,forradalmi események,kétpólusú világ,kultúra,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Gyerekkor AKKOR és MOST | 8 | Osztályfőnöki, történelem, dráma, vizuális kultúra. emlékezés,életmód,identitás,kultúra,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,képelemzés |
|
60 éve történt - interaktív kiállítás | 12 | történelem, életmód, életvitel, honismeret, társadalomismeret emlékezés,életmód,kultúra,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kreativitás, kinesztikus, vizuális és auditív személyiségfejlesztés |
|
60 éve történt - interaktív kiállítás | 12 | Történelem, gazdasági ismeretek, földrajz életmód,társadalom,csoportmunka,gazdasági társasjáték |
|
'60 éve történt' interaktív kiállítás - 6:3 Magyar-Angol gombfoci mérkőzés | 12 | Történelem, testnevelés és sport, társadalomismeret, földrajz emlékezés,életmód,hősök,identitás,kultúra,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,sport, labdarúgás |
|
Egy nép azt mondta, ELÉG VOLT! (1956) | 8 | 1956 | |
Akadályverseny az 1956-os forradalom és szabadságharc megemlékezésére | 4 | magyar nyelv és irodalom, rajz, technika, erkölcstan, ének-zene forradalmi események,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 emlékezete - projektnap | 8 | Történelem, vizuális kultúra, ének-zene, magyar irodalom, testnevelés demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,pártállam,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
'Játsszunk nyugodtan!' - 1956 tükrében | 8 | történelem, rajz, technika, médiaismeret emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),Hosszúpályi |
|
Emlékezés az 1956-os eseményekre | 4 | Magyar irodalom, Ének-zene, Rajz, Technika emlékezés,forradalmi események,hősök,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Kre-Aktív '56 | 12 | Extrakurrikuláris demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'56 a művészetekben | 8 | Képzőművészet, zeneművészet, drámapedagógia, táncművészet kultúra,Művészetek |
|
'Emlékőrzők' | 8 | Történelem, magyar nyelv és irodalom, ének zene, rajz, technika emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,Helyismeret |
|
Többszemközt '56-ról | 8 | Történelem, magyar irodalom, földrajz, matematika, életvitel és gyakorlat, vizuális kultúra, médiaismeret, informatika demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,kultúra,megtorlás,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Magyarország lángokban | 8 | osztályfőnöki óra: identitás formálás emlékezés,forradalmi események,hősök,kétpólusú világ,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Kultúrnapok az 1956-os forradalom tükrében | 8 | történelem, magyar nyelv és irodalom, rajz és vizuális kultúra, technika és életvitel, testnevelés, idegennyelv emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
'56 ősze | 8 | Társadalomismeret, vizuális kultúra, ének-zene, magyar irodalom demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Pesti srácok | 12 | történelem, médiaismeret, magyar emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kreativitás |
|
1956 az egyszerű ember szemszögéből | 4 | magyar nyelv és irodalom, környezetismeret, rajz, technika, etika, tánc és dráma demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,kultúra,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956 gyermekszemmel | 8 | Történelem, magyar nyelv és irodalom, vizuális kultúra, ének-zene, informatika, tánc és dráma, technika és életvitel emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
'56 gyermekszemmel | 4 | Magyar nyelv és irodalom emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os forradalomra való megemlékezés. | 8 | történelem, magyar nyelv és irodalom, vizuális kultúra, ének-zene, etika emlékezés,csoportmunka,forráselemzés,IKT |
|
Emlékműsor 1956-ról | 8 | történelem, irodalom, ének, rajz, technika emlékezés,forradalmi események,hősök,intervenció,kultúra,megtorlás,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
A mi 56' -unk projektnap! | 8 | Ember és társadalom, vízuális kultúra, ének-zene. demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kétpólusú világ,kultúra,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,Projekt- 8.évfolyam |
|
1956-os műsor | 8 | Történelem, Irodalom emlékezés,forradalmi események,hősök |
|
1956 -séta | 12 | történelem, földrajz, művészetek demokrácia,forradalmi események,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Akadálypálya | 8 | Történelem, testnevelés, magyar irodalom és nyelvtan demokrácia,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
56-os megemlékezés a Sugovica Iskolában | 8 | Törénelem, vizuális kultúra, ének-zene, magyar nyelv és irodalom, testnevelés emlékezés,szabadságharc,csoportmunka |
|
'Sötétkapu' 1956 | 4 | Tanórán kívüli tevékenység.Helytörténeti ismeretek. demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Képeslap 56-ból | 8 | történelem, irodalom, médiaismeret, vizuáls kultúra, anyanyelvi kommunikáció demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kétpólusú világ,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,vallás,csoportmunka,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Október 23. iskolai ünnepség tervezése és megvalósítása | 7 | Történelem, magyar irodalom, erkölcstan, informatika, ének-zene emlékezés,forradalmi események,szabadságharc,IKT |
|
Betekintés az 50-es évek világába | 8 | zene, sport, kultúra, néphagyomány életmód,identitás,kultúra,társadalom,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
Mit jelent neked 56? | 9 | történelem emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,megtorlás,szabadságharc,társadalom,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
56-os címlaparcok külföldi sajtóból | 11 | történelem, vizuális kultúra, magyar irodalom, informatika emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kétpólusú világ,kultúra,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,hitelesség, kutatómunka |
|
Készítsd el '56-os filmedet | 12 | történelem: 1956-os forradalom emlékezés,forradalmi események,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kritikai gondolkodás,informatikai ismeretek |
|
56-os diáksorok a Katonában | 12 | történelem, informatika, etika, magyar irodalom emlékezés,életmód,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,együttműködés, |
|
Az Én 56 - om ( Események a hétköznapi emberek szemével) | 12 | Történelem,Irodalom, földrajz, társadalom ismeret, etika, inormatika, ének, művészetek. demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956. október 23. projektnap | 8 | Történelem, testnevelés, rajz, ének. forradalmi események,kétpólusú világ,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kritikai gondolkodás |
|
Hogyan hat '56? -- projektnapok | 12 | történelem, irodalom, rajz, művészetek, dráma, média, informatika, ének-zene, etika emlékezés,hősök,identitás,kultúra,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,művészet, interdiszciplinaritás |
|
Emlékezzünk együtt! | 12 | történelem, magyar, média, ének, testnevelés, technika emlékezés,életmód,forradalmi események,kultúra,csoportmunka,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
Akadályverseny a Memento Parkban | 8 | Ember és társadalom állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
A mi hősünk (Kmetz Mihály, Zsámbék) | 6 | osztályfőnöki óra, ének, történelem, rajz, technika, informatika, német nemzetiségi hon-és népismeret emlékezés,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'A MI 56-unk' - Pécs6 - Egy interaktív témanap terve | 8 | Történelem és álllampolgári ismeretek emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,társadalom,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,Beszélgetés a forradalmi események átélőivel |
|
A MI 56-unk - Pécs 2. Egy interaktív témanap terve | 6 | Történelem és állampolgári ismeretek demokrácia,életmód,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,sajtó, jelszavak |
|
'A MI 56-unk-Pécs 4' - Egy interaktív témanap terve | 5 | művészetek: irodalom, zene, képzőművészet, történelem, anyanyelv emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kultúra,megtorlás,szabadságharc,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'A MI 56-unk' - Pécs, 1. Egy interakítv témanap terve | 8 | történelem, vizuális kultúra, magyar nyelv és irodalom, médiaismeret, testnevelés, ének-zene, honismeret, természetismeret demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os arcok és hangulatok - a forradalom helyszínei, eseményei | 8 | történelem, irodalom, mozgókép és médiaismeret, testnevelés, ének-zene, rajz- és vizuális kultúra demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,megemlékezés akadálypálya |
|
Helyszínelők (Az '56-os forradalom legfontosabb budapesti helyszínei) | 12 | Történelem, magyar, földrajz, művészetek emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Egy olimpia dilemmái | 10 | történelem, testnevelés és sport, magyar emlékezés,életmód,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,sport, olimpia |
|
'A MI 56-unk' - Pécs 3 - Egy interaktív témanap terve | 6 | Történelem és állampolgári ismeretek hősök |
|
A mi 56-unk Pécs 5. Egy interaktív témanap terve | 7 | történelem, vizuális kultúra, magyar nyelv és irodalom emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kommunikáció,képi források |
|
Osztályfőnöki megemlékezés az 1956-os forradalom és szabadságharcról | 11 | A forradalom előzményei, eseményei, színterei demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kritikai gondolkodás |
|
'Volt egy tánc...' | 8 | történelem, magyar irodalom, ének - zene, tánc, dráma demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,politika,társadalom,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Így éltünk '56-ban | 12 | Művészetek, tudományos területek, média (divat, sport, politika, híres emberek, iskolánk és diákjai, helytörténet, tárgyi emlékek). emlékezés,életmód,hősök,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,kiállítás szervezése, riport |
|
1956 és a ma | 9 | magyar irodalom, történelem, rehabilitáció, szakmai előkészítő ismeretek, osztályfőnöki óra demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,érzelmi állásfoglalás, vitakultúra |
|
'56 - a miénk! | 10 | történelem, tajz és művészettörténet, tánc, magyar nyelv és irodalom, informatika, ének-zene,médiaismeret, díszlet- és jelmeztervezés állampolgári jog,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,élménypedagógia, művészeti nevelés, tantárgyi koncentráció |
|
1956 a zenén keresztül | 4 | ének-zene, magyar nyelv és irodalom, vizuális kultúra emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
Színes '56! | 12 | közismereti-és szakmai tantárgyak demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,intervenció,kétpólusú világ,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,múzeumpedagógia, kretavitás, művészi kifejezés, kompozíció, izlés fejlesztése; kooperatív technikák, helytörténet |
|
1956 - a magyar szabadság éve | 4 | Olvasás, ének-zene, vizuális kultúra emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
12 éves voltam 56- ban | 7 | Történelem, Magyar nyelv és irodalom, tánc és dráma, ének- zene, rajz és vizuális kultúra, énekkar, hangszeres zene emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kétpólusú világ,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,érzelem, kronológia,tisztelet |
|
56-os megemlékezés -gimnáziumi projekt nap | 11 | történelem, dráma, média, magyar, ének-zene, testnevelés emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Honlapkészítés - '56 az én városomban' | 10 | Történelem, informatika, magyar nyelv és irodalom. emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,interdiszciplinaritás |
|
Interaktív '56 | 11 | történelem, magyar nyelv és irodalom, idegen nyelvek, testnevelés, biológia, művészetek, ének-zene, rajz, médiaismeret állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,- |
|
A forradalom forgatagában - 1956 | 8 | történelem, irodalom, földrajz, ének-zene, rajz, matematika, fizika állampolgári jog,forradalmi események,hősök,intervenció,megtorlás,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Megemlékezés az 1956-os eseményekről | 12 | Történelem, magyar, ének, drámapedagógia. emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Kamaszok a forradalomban / kalandvágy vagy szabadságvágy? | 10 | történelem, irodalom demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kritikai gondolkodás |
|
1956. emlékezete a győri események tükrében | 4 | történelem,ének,irodalom,rajz,technika emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kultúra,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os vetélkedő | 12 | Történelem, ének, dráma | |
1956 diákszemmel | 11 | Osztályfőnöki óra emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-os forradalom és szabadságharc 61. évfordulójának megünneplése | 8 | történelem, rajz, testnevelés, ének, magyar irodalom emlékezés,forradalmi események,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),múzeumpedagógia, budapesti séta |
|
A mi forradalmunk - az ötvenes évek és 1956 forradalma a Sorok menti kis községekben | 8 | történelem, társadalmi ismeretek, magyar nyelv és irodalom, vizuális kultúra, ének-zene, testnevelés és sport, technika, földrajz, hon- és népismeret, tánc és dráma, informatika állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,érzékenyítés, érzelmi azonosulás, identitáskeresés, családtörténet |
|
Októberi délután | 4 | Történelem, Magyar nyelv és irodalom, Vizuális kultúra, Technika és életvitel, emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Aki magyar, velünk tart! | 8 | Magyar irodalom, történelem, technika, ének, erkölcstan, informatika demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,szabadságharc,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,empátia |
|
60 év - 60 gondolat | 12 | Ember és társadalom, művészetek, anyanyelv és irodalom, informatika állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,intervenció,kétpólusú világ,kultúra,pártállam,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,oral history, forrásalapú feldolgozás, helytörténet, kutató alapú tanítás, drámapedagógia, saját élményű tanulás, viselettörténet, családtörténet, tantárgyi koncentráció |
|
Sárgarózsa | 8 | Történelme, ének-zene, művészet, irodalom emlékezés,forradalmi események,kultúra,csoportmunka,IKT,kommunikáció |
|
Projektnap az '56-os események feldolgozására | 12 | irodalom, társ. ism., történelem, rajz, ének-zene, testnevelés, informatika állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kétpólusú világ,kultúra,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,- |
|
'56-os emlékek nyomában Szegeden | 10 | Ember és társadalom, Ember és természet, Hazaszeretet, hazafias nevelés emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Emlékműsor az 1956-os forradalom 60. évfordulójára (középiskola számára) | 12 | történelem, magyar nyelv és irodalom, tánc és dráma, vizuális kultúra, társadalomismeret, ének-zene, osztályfőnöki óra demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,intervenció,kultúra,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kritikai gondolkodás |
|
Együtt tanulva 1956. október 23-át | 11 | történelem, irodalom társadalmi ismeretek, művészetek, sport, dráma és tánc emlékezés,hősök,identitás,csoportmunka,ismeretszerzés,inklúzió, inkluzív nevelés |
|
1956 – Így látjuk MI! | 10 | Irodalom, történelem, vizuális kultúra, informatika, erkölcstan, ember- és társadalomismeret demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,politika,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'Időgép' - visszamegyünk 1956-ba | 4 | Magyar nyelv és irodalom; Ének-zene; Rajz és vizuális kultúra; Médaimeret; IKT; Technika és életvitel; Testnevelés és sport emlékezés,életmód,hősök,identitás,kultúra,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kommunikáció |
|
1956-os témahét | 12 | történelem, irodalom, ének-zene, rajz, média emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,tanulói produktum,kreatív szövegalkotás,múzeumpedagógia,értékelés,vizuális kultúra, oral history |
|
Kódold a múltat - 1956 eseményei | 4 | Magyar irodalom, Rajz, Ének-zene, Testnevelés, Könyvtárhasználat, Informatika állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Az 1956-os forradalom és szabadságharc feldolgozása projekthét keretében | 4 | Magyar nyelv -és irodalom, környezetismeret, technika, rajz, testnevelés, erkölcstan emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,Múzeumpedagógia, tanulói tárlat |
|
1956-os forradalom mai szemmel | 4 | Magyar irodalom, vizuális kultúra, testnevelés, környezetismeret, matematika emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Emlékezzünk a hősökre! | 8 | irodalom, történelem, vizuális kultúra, drámapedagógia,ének-zene,Mozgóképkultúra és médiaismeret: emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
Maléter Pál életútja, forradalmi szerepe és jelentősége | 8 | történelem, magyar irodalom és nyelvtan, testnevelés, informatika, vizuális kultúra emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,honvédelem |
|
Te mit tettél volna? | 8 | Erkölcstan, történelem. állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,Önismeret, |
|
Állj ki a szabadságért! | 8 | komplex emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,hálózatosodás, közösségépítés |
|
Hősök és példaképek | 4 | Irodalom, erkölcstan, ének zene, rajz emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,példakép |
|
A hősök emlékezete | 8 | történelem, irodalom, médiaismeret, testnevelés, magyar nyelv, ének zene, vizuális kultúra emlékezés,forradalmi események,hősök,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956 szülőfalunkban | 8 | Történelem, magyar nyelv és irodalom, vizuális kúltura, technika, erkölcstan, média ismeretek emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,kooperatív munka |
|
Az 1956- os események a művészetben | 12 | történelem, rajz és művészettörténet, tánc és dráma, médiaismeret, ének-zene, magyar nyelv és irodalom, informatika, sporttörténet demokrácia,emlékezés,életmód,kultúra,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
20 forintos és 1956, avagy 'van egy húszasod?' | 12 | Törtlnelem emlékezés,forradalmi események,csoportmunka,pénzügyi ismeretek |
|
Október 23-i forgószínpados akadályverseny | 8 | Tantárgyi koncentráció.Magyar,történelem vízuális ,ének,média emlékezés,forradalmi események,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kommunikáció |
|
Interaktív október 23. | 8 | történelem, irodalom, rajz, számítástechnika, ének emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'56 izzó ősze | 8 | Történelem, magyar nyelv és irodalom, ének-zene, tánc és dráma állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kétpólusú világ,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,vallás,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Emlékezzünk 1956-ra! (iskolai ünnepély) | 8 | történelem, irodalom, vzuális kultúra, testnevelés (tánc), ének, mozgókép és média, informatika, dráma demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,kétpólusú világ,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Sorsok - színpadijáték 1956-ból | 11 | Magyar nyelv és irodalom, történelem, hangkultúra emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,interjú, kreatív szövegalkotás, drámajáték |
|
modern időutazás '56-ba | 8 | irodalom, történelem, társadalomismeret és művészet, informatika, média életmód,forradalmi események,hősök,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Kalauz voltam a 6-os villamoson 1956-ban. | 7 | Történelem, társadalomismeret emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,intervenció,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
Színpadi műsor az október 23-i megemlékezés alkalmából | 10 | Történelem, irodalom, hangkultúra, etika állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,hazafiasság, áldozatvállalás, felelősségtudat |
|
1956.október 23. | 4 | Magyar irodalom, történelem, ének-zene emlékezés,forradalmi események,szabadságharc,csoportmunka,IKT |
|
1956-os emlékhét | 8 | történelem, testnevelés, , magyar irodalom, művészetek emlékezés,hősök,kultúra,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés |
|
1956. október 23-hoz kapcsolódó szabadidős foglalkozások | 8 | Történelem Magyar nyelv és irodalom Rajz és vizuális kultúra Technika és életvitel emlékezés,forradalmi események,hősök,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
1956-os hősök nyomában - tanulmányi kirándulás Budapesten | 8 | Ének-zene, rajz, magyar irodalom, történelem emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,kompetencia fejlesztés |
|
Nagyszüleink emlékei az 1950-es évekről | 5 | Történelem, vizuális kultúra, hon- és népismeret, technika, földrajz emlékezés,életmód,identitás,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,Társadalmi különbségek |
|
október 23-i ünnepi műsor | 8 | tantárgyon kívüli emlékezés,forradalmi események,hősök,megtorlás,pártállam,politika,kapcsolódási pont (nem történelem óra) |
|
Lyukas zászló | 8 | Ember és társadalom állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,pártállam,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
56-os megemlékezés | 8 | történelem, magyar irodalom, ének-zene emlékezés,forradalmi események,hősök,politika,szabadságharc,ismeretszerzés,kritikai gondolkodás |
|
1956, egységben a tudásért... | 8 | Történelem, Anyanyelv, Vizuális nevelés állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Megemlékezés az 1956-os forradalomról projekt nap keretében | 7 | magyar irodalom, történelem, rajz, technika, ének, testnevelés emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás,Nincs |
|
Tisztelet a hősöknek | 12 | Társadalmi ismeretek, Kommunikáció, Környezetismeret, Ábrázolás-alakítás, Ének-zene, Információs eszközök használata emlékezés,hősök,identitás,szabadságharc,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |
|
Az 1956-os forradalom nyomában - 'Forradalom gyerekszemmel' | 8 | történelem, magyar nyelv és irodalom, rajz, ének-zene, technika, földrajz, informatika, osztályfőnöki demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,kétpólusú világ,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Sötétkapu '56 | 8 | Történelem, Magyar irodalom, Ének- zene, Földrajz, Helytörténet, Természetismeret, Tánc és dráma, Informatika, Életvitel, Rajz, demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,szabadságharc,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),- |
|
'56-os témanap | 12 | Ember- és társadalomismeret állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kétpólusú világ,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Mit jelent nekem '56? | 8 | történelem, magyar nyelv és irodalom, médiaismeret, ének-zene, drámapedagógia, vizuális kultúra emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
1956-tal kapcsolatos jelkincs gyűjtemény | 9 | magyar, történelem, osztályfőnöki, délutani nevelőmunka, jelkommunikáció állampolgári jog,emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,drámajáték, differenciálás, szókincsbővítés, 56-os megemlékezés |
|
1956 megemlékezés az 5-8. évfolyam számára | 8 | történelem, rajz- és mozgóképkultúra állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,megtorlás,pártállam,szabadságharc,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Forradalmi akadályverseny | 8 | történelem, sport, vizuális kultúra, biológia-egészségtan, küzdelem és játék, médiaismeret és kommunikáció forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,intersdiszciplináris |
|
1956 | 12 | történelem, irodalom, informatika, média emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Aki magyar, velünk tart! | 3 | Extracurriculáris tartalmak emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,csoportmunka,ismeretszerzés,kommunikáció,kooperatív csoportmunka |
|
Rendhagyó történelem órák a málenkij robotról | 8 | Történelem és könyvtári foglalkozás állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,előadás |
|
In memoriam Dombóvári János | 8 | történelem, honismeret, informatika, erkölcstan, magyar irodalom, ének-zene emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,megtorlás,politika,vallás,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés |
|
Mi így látjuk... 1956 | 8 | Történelem és társadalomismeret emlékezés,forradalmi események,kultúra,pártállam,politika,szabadságharc,IKT,kommunikáció,kritikai gondolkodás,hiteles híradás |
|
Ünnepi megemlékezés | 6 | Osztályfőnöki emlékezés,forradalmi események,hősök,kultúra,kapcsolódási pont (nem történelem óra),műsor |
|
Én és az 56-os forradalom - Vetélkedő | 12 | történelem-társadalomismeret állampolgári jog,demokrácia,emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,intervenció,megtorlás,pártállam,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
Kollégiumi projektnapok 1956-ról | 12 | történelem, ének, képzőművészet, informatika emlékezés,forradalmi események,hősök,identitás,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció,kritikai gondolkodás |
|
'History geocaching' - '56 Veszprémben | 8 | informatika, médiaismeret, földrajz, rajz, technika, testnevelés, honismeret, történelem, kémia, ének, irodalom, idegen nyelv emlékezés,életmód,forradalmi események,hősök,identitás,kultúra,politika,szabadságharc,társadalom,csoportmunka,forráselemzés,IKT,ismeretszerzés,kapcsolódási pont (nem történelem óra),kommunikáció |